niedziela, 29 lipca 2012

Brzydkie wyrazy

Zrobiłam sobie spis wyrazów, jakie przez ostatnie lata uznałam za brzydkie. O dziwo, nie ma wśród nich tych powszechnie uznawanych za wulgarne. Przeciwnie, zaczęłam je doceniać ze względu na ich głęboką wartość emocjonalną (przepraszam, uczuciową). Nie ma też na liście słów, które jeszcze niedawno budziły we mnie niechęć paranarchistki: zysk, barter, gotówka, kredyt, przelew. Dziś konkretny przekaz, jaki niosą, pomaga mi orientować się w życiu. Odrzuciłam też takie, które jakiś czas temu sprawiały mi trudność. Kiedyś myślałam, że nigdy nie zrozumiem, co to znaczy hermeneutyka, funkcja fatyczna i strukturalizm. Dziś doceniam to, że choć skomplikowane, to przynajmniej mają jakiś desygnat (też podejrzane słowo), nawet jeśli istnieje on tylko w umysłach późnych wnuków Jakobsona i Heideggera.

Mój obecny spis wygląda zupełnie inaczej. Są w nim słowa, które słyszę niemal codziennie. niektórych nawet sama zaczynam używać. Żeby kompletnie nie oszaleć w ich natłoku, postanowiłam się nimi podzielić. Dla wygody podzieliłam sobie listę na trzy części. Kolejność wyrazów nieprzypadkowa.

Słownictwo techniczne:
innowacyjny
dedykowany
unikalny
wyjątkowy
budzący pożądanie
dynamiczny (np. zespół)
zarządzanie
jest prośba o
komunikacja

Słownictwo związane ze stanem ducha:
odrobina wytchnienia
emocje
w poszukiwaniu harmonii
rozkosz dla podniebienia
pasja (vel: pasja tworzenia)
w czym tkwi sekret (gotowania, prania, życia we dwoje…)
w trosce o…
z sukcesem
pierwsze oznaki starzenia
krągłości
niechciane kilogramy
Witam Pani Małgosiu!

Słownictwo w kontaktach prywatnych:
dodam cię do kontaktów
znajdę cię w kontaktach
będziemy w kontakcie
zdzwonimy się
koniecznie musimy się spotkać
za trzy tygodnie
widzimy się z przyszłym tygodniu
niestety
wypadło nam
narada/spotkanie rodzinne
po godzinach
ale teraz to już na pewno…

Ta lista jest wciąż otwarta. Jeśli ktoś ma ochotę coś do niej dopisać, zapraszam. Powstanie piękny spis brzydkich wyrazów, które mają pewną cechę wspólną – usiłują dotyczyć rzeczywistości, jaka nie istnieje.

11 komentarzy:

Admirał pisze...

Formulacja (dzięki unikalnej formulacji tego szamponu przeniesiesz się do krainy marzeń) i Funkcjonalność (ten telefon ma wspaniałe funkcjonalności dedykowane dla ludzi biznesu)

To tak na szybko.

Małgorzata Olszewska pisze...

Formulacja??? Nie znałam. Tak, dedykowany to też jeden z moich faworytów :)

Grzeh Laskowski pisze...

Mantra Pokoju: przepraszam, wybaczam, wybacz, dziękuję to cztery słowa dedykowane wszystkim mieszkańcom kosmosu na grudniowe święta PLUS program do wdrożenia dla poprawy bytu wszystkich obywateli pięknej planety w Układzie Słonecznym - http://blog.wiecznaplaneta.pl. O:)

Bankier pisze...

Możesz zarabiać promując rachunki bankowe, karty kredytowych i kredyty, ubezpieczenia oraz mBank mobile. Twój zysk będzie zależał tylko od ilości czasu jaki możesz przeznaczyć na wykonanie pracy dla MBanku.
Do tej pracy potrzebny jest komputer i podpisanie umowy zlecenia po zarejestrowaniu się na stronie http://www.mbank.net.pl/23400. Po zarejestrowaniu się znajdziesz w panelu administracyjnym resztę informacji potrzebnych tobie do zarabiania w tym Programie Partnerskim.

Fuksja pisze...

Sorki, będziemy w in taczu (in touchu?), miłego dnia, ekskluzywny (wywiad z X dla magazynu Y).

Nauka jazdy Łomża pisze...

Warto jest poruszać kontrowersyjne tematy. Jesteś w stanie to zrobić?

Budowa domów Kraków pisze...

Mało ciekawy wpis, ale ok

rehabilitacja kobiet po mastektomii w Łodzi pisze...

Fajne podsumowanie tematu.

Wózki dziecięce pisze...

Myslę, że mój blog będzie dobrą odpowiedzią na twoje posty

Ginekolog Wrocław pisze...

Nie mogę cały czas być online, więc zostawiam komentarz. Super blog

Praefa pisze...

Mam nadzieję, że kolejny wpis tak samo interesujący jak dzisiejszy